Revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declarații on-line se face prin completarea
Declarației 151 „Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declarații on-line”.
Varianta 1 – on-line
!!!Dacă cererea se depune chiar de titularul certificatului calificat, se va folosi procedura on-line.
Daca alegem varianta on-line pașii sunt următorii:
Pasul 1. Descărcarea in varianta .XML a Declarației 151 „Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declarații on-line”. Formular xml.
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/D151_XML.pdf
Pasul 2. Completarea si semnarea cu semnătura digitala a Declarației 151 „Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declarații on-line”.
Pasul 3. Încărcarea declarației pe portalul ANAF la secțiunea Declarații electronice – Revocare online – Revocare online – formular 151. https://www.anaf.ro/revocare/
Pasul 4. Primirea mesajului de confirmare pentru depunerea cu succes.
Încărcarea formularului s-a realizat cu succes! În 1-4 zile lucrătoare, veţi primi un email de confirmare a revocării dvs.!
Varianta 2 – format hartie
Pasul 1. Descărcarea in varianta .PDF a Declarației 151 „Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declarații on-line”. Formular pdf.
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/cerere_151_2009.pdf
Pasul 2. Formularul se depune in format hârtie, semnat și ștampilat de către contribuabili, la unitatea fiscală în a cărei rază contribuabilul își are domiciliul fiscal. Cererea va fi însoțită de următoarele documente: – actul de autorizare a funcționării contribuabilului, în original și copie; – documentul de identitate al persoanei care solicită revocarea certificatului digital, în original și copie; – împuternicire eliberată de contribuabil, din care rezultă dreptul solicitantului de a revoca dreptul de utilizare a serviciului.
Atenție: prin formularul 151 nu se anulează certificatul digital, ci doar dreptul de acces la serviciul on-line.